Despre mine

Călătoresc mult și aș vrea să înrămez undeva aventurile mele prin lume.

Îmi place să mă joc cu cuvinte, cu povești, cu scenarii, cu idei, cu foto sau cu muzică exact așa cum sar ele din trenul gândirii. Și mă bucură să le pot da mai departe.

Și zic așa: acum sau cândva, când om crește noi mai mari sau om rămâne tot copii, scormonim aici cu doar un click. După info dar și după ceva mai important: o particică din noi.

Iar eu vă mulțumesc pentru fiecare vizită și... bucurați-vă care cum puteți, după posibilități.

Ileana

Straja 2014-2015. De Sezon

Home/LA NOI, ROMANIA, SKI, STRAJA/Straja 2014-2015. De Sezon

Hai sa nu neglijam muntele, skiul si zapada, ca tare mi-a fost dor si tare nu le-as da pentru nimic in lume.

La fel ca si anul trecut, vacanta de Revelion ne-a prins in statiunea Straja (Jud. Hunedoara, langa Lupeni, pe Valea Jiului). Anul asta cu mult mai multa zapada si cu toate partiile deschise inclusiv pe sus, spre marea multumire a tuturor, inclusiv a celor 9 copii (toti ai nostri) care nu prea s-au dat jos de pe skiuri/ derdelus. Inclusiv pe a mea am suit-o in claparii galbeni pe schiuri, dar n-a prea inteles mare lucru in afara de faptul ca e “la vale” (forma de relief care nu o incanta in mod deosebit); n-a fost nici impotriva ideii, dar n-as zice nici ca a fost super extaziata; odata schiurile in picioare, a luat-o singura la talpasita fara sa inteleaga exact de ce, mama lor, nu urca singure si tot efortul ei nu duce nicaieri, motiv de mare suparare si deci iata cercul vicios :). Cu cine o fi semanand nenica?! (!? :))

Hai sa va zic doua vorbe despre Straja, ca e o destinatie tare faina de vacanta, cu sau fara copii, asta ca si evitare a celebrei si aglomeratei zone Valea Prahovei sau Poiana Brasov.

Unde e si Cum ajungi

In spatiu, statiunea Straja (1440 m altitudine) e situata in Muntii Valcan – respectiv pe langa Petrosani – mai precis vis-à-vis de Retezat peste Valea Jiului, in apropierea localitatii Lupeni, de unde pana sus in Straja exista fie telegondola, fie drum asfaltat. Problema cu accesul pe drumul asfaltat apare iarna si in perioadele foarte aglomerate, caci statiunea este mica si locuri de parcare fix sus cam inexistente (sunt amenajate cateva parcari mai jos insa).

Din Bucuresti cu totul pana sus nu scapi sub 6-7 ore, noi am facut cam 7 ore pana la cabana unde stam (Vila Platoul Soarelui), in conditiile in care ne-a prins codul pe drum, grupul mare, lanturi pentru o parte din masini, drumul fix pana la cabana impracticabil cu auto (deci a trebuit sa debarcam bagajele la gondola in Straja si sa le caram cu manutz-carcutz pana sus pret de cam 1 km), deci cam asta. Prin Pitesti – Ramnicu Valcea – Tg Jiu – Defileul Jiului – Lupeni.

Ski in Straja

Din punct de vedere domeniu schiabil, ma declar suficient de multumita, merge bine daca nu ai asteptari foarte mari, conform harta de mai jos.

skimap straja

Din Romania in top 3 fara nicio problema, cred, un pic cam departe de Bucuresti insa si nu merge doar de week-end. 12 partii cu un total de 26 km, dintre care cea mai lunga are vreo 8 km pana jos de tot.

Din pacate partia lunga nu este practicabila acum pana in Lupeni, respectiv bucata de sub gondola e plina de pietre (P. stie, si-a  zgariat schiurile noi-noute acum 3 zile 🙂 ), asa ca ne dam pe sus cat cuprinde, pe rand.

Un singur aspect e mai dubios si anume din punct de vedere instalatii suntem desigur in continuare in Romania. 3 operatori si anume 1). Primaria (Gondola + Telescaunul de sus de la Vf. Straja care nu merge pe motive de birocratie si non-mentenanta); 2). Comexim R (Teleski 1, 2, 3, 4, 5); 3). Platoul Soarelui (Teleski 6+7), deci daca tii musai bagi 3 pass-uri diferite si o chinuiala specifica vezi Sinaia. Plus ca se simte lipsa unui telescaun pe bucatile astea unde ne dam noi – imi intepenesc groaznic genunchii semi-ciuci in teleskiurile astea care merg incet by default, n-ai ce sa le faci :).

Din categoria super avantaje sunt partiile largi si mai ales nocturna, care este si pe sus. In cazul nostru extraordinar de fain, pentru ca prelungeste mult ziua de schi si apucam amandoi sa ne dam suficient.

Apusul vazut de sus e superb, trebuie sa ma credeti pe cuvant pentru ca foto nu am si cred ca nici nu mai apuc sa fac (doar daca maine e suficient de frumos ceea ce nu prea cred). Aseara am ramas sa ma dau pana pe la 7 insa fara aparat – o sa-mi ramana in minte doar amintirea superb colorata din varful muntelui (si a vantoaselor si a polului frigului I might add). Cat despre temperaturi, zilele astea a fost destul de horror, ne-am dat pe la -20 cam asa si pe sus cu viscol, de-mi inghetasera toate cele si aveam toata fatza numai ace. Dar si soare in cateva zile :).

Webcamuri aici.

Costuri si partii? E un capitol suficient de stufos drept pentru care va invit sa vizitati www.skistraja.ro. Sau info interesante si variate pe carpati.org, desi cele legate de tarife si instalatii sunt ceva mai vechi (2010). Nu stau sa fac acum un tom de informatii legate de treaba asta pentru ca nu are niciun rost. Cert este ca zona e foarte potrivita atat pentru schiorii incepatori si copii (zona de la Platoul Soarelui e ideala pt. asta), cat si pentru  avansati. Partiile de sus sunt suficient de late si bine intretinute, mai problematic cu negrele dinspre Vf. Straja din cate inteleg, pentru ca nu prea sunt amenajate si trebuie sa fii un bun cunoscator al zonei ca sa te dai pe acolo. Pentru cine e chiar interesat de detalii, linkul de pe carpati.org e o buna sursa de info din acest punct de vedere. Intrucat eu m-am dat destul de mult de capul meu si in special seara, n-am plecat in explorari nocturne solo ale zonei dinspre Vf. Straja. M-am dat doar pe sus.

Privelistea spre Retezat e… simti ca traiesti :).

Am apucat sa dau o tura linistita de foto de dimineata, ocazie cu care m-am bagat si offpiste cu schiurile prin zapada pana la genunchi, sa vad cum e. Imposibil cu schiuri de partie :), mai ales ca, fiind total ne-experimentata in ceea ce priveste tehnica offpiste, nu reusesc deloc sa virez fara sa cad fix in cap, drept pentru care m-am distrat teribil de nebuna de una singura la marginea padurii pe langa partii, tranta dupa tranta. Cred ca aia care se uitau la mine de sus s-au distrat si mai tare :).

Cazare? Plenty, atat in Straja cat si la baza partiilor/ Platoul Soarelui. Noi unii am ocupat cu satra noastra toata Vila Platoul Soarelui, un loc pe care il recomand cu multa bucurie pentru ca oamenii-s foarte faini, vila e intretinuta foarte bine si, mai ales, locul este ski-in ski-out, cu centru de inchiriere la parter si monitori de ski in-house, ceea ce e ideal pentru copii. De mancat aici se mananca la impinge tava pe partie, rapid si convenabil, numai bine. Sunt si minihoteluri sau pensiuni, un google search cred ca e arhisuficient pentru a va face o idee cum sta treaba cu cazarea in zona. Costurile-s affordable, nu vorbim de chestii prohibitive in niciun caz.

Vad ca imediat dupa ziua de 1 Ianuarie locul a devenit hiper-aglomerat (de unde si pauza de blogareala, mai ales ca acum e asa de urat afara incat chiar n-am chef sa topai pe loc in coada la teleskiuri)

Drumetii? Conform harta de mai jos (sursa aici).

RetezatValcan

Cred ca e foarte fain vara sa dai o raita lunga prin zona, cuprinzand si Retezatul care e un masiv cu totul si cu totul special… ar trebui sa pun cateva postari din turele facute in Retezat de pe vremea cand inca mai puteam pleca de acasa cu saptamanile fara sa ma doara la basca de nimic… 🙂

Si cateva resurse pe web:

Si nu mai stiu ce sa mai zic. Sa va duceti si voi sa vedeti cu ochii vostri :)… si Romania e frumoasa :). Mai urmeaza niste foto peste cateva zile cand ajung acasa la un monitor mai normal.

By | 2016-11-28T12:19:20+00:00 January 2nd, 2015|Categories: LA NOI, ROMANIA, SKI, STRAJA|Tags: , , |4 Comments

About the Author:

Pasionată de munte și outdoor încă din copilărie, încerc să le păstrez în continuare în viața mea de om mare și să îi încurajez și pe alții să o facă. Călătoresc mult și aș vrea să înrămez undeva aventurile mele prin lume. Îmi place să mă joc cu cuvinte, cu povești, cu scenarii, cu idei, cu foto sau cu muzică, exact așa cum sar ele din trenul gândirii. Și mă bucură să le pot da mai departe. Și vă mulțumesc pentru fiecare vizită și... bucurați-vă care cum puteți, după posibilități.

4 Comments

1. auroranegulescu January 3, 2015 at 9:08 am - Reply

Cred ca ai putea fi un ghid turistic pe cinste, de altfel te-a bantuit ideea asta intr-o vreme!Oricum, prin ce faci acum esti oarecum si in zona asta, foarte eficient, de altfel, ca de obicei nu-ti scapa nici un aspect important si cine e interesar chiar poate beneficia de informatii clare si la obiect. Vezi ce faci cu cazaturile! Te pup

• Ileana January 3, 2015 at 9:19 am - Reply

🙂 never say never, stii cum se zice 🙂

2. tudorecaterinadoina January 22, 2015 at 12:35 am - Reply

Multumesc! Sunt foarte incantata ca ma tii la curent! Esti foarte elocventa, parca sunt acolo! Cu mult drag, Doina

• Ileana January 27, 2015 at 4:11 pm - Reply

Ma bucur mult si multumesc 🙂